Label: Name1

Publicata in anul 1979, dieta imprumuta numele orasului Scarsdale din statul New York, locul de resedinta al renumitului cardiolog Herman Tarnower, inventatorul dietei.

Urmand modelul dietei Atkins, aparuta in 1972, dieta Scarsdale se caracterizeaza prin strictete, regimul impus trebuind respectat intocmai. Acesta presupune eliminarea din alimentatie a carbohidratilor, a grasimilor, a majoritatii produselor lactate, a sucurilor de fructe, alcoolului si dulciurilor.

Dieta Scarsdale contine 43% proteine, 22,5% grasimi si 34,5% carbohidrati. Acestea sunt impartite pe parcursul a trei mese zilnice, gustarile fiind strict interzise, cu exceptia morcovilor si telinei crude. Dieta propune consumul de apa in cantitati mari, astfel organismul este curatat si depozitele de grasime se elimina mai usor. Se recomanda urmarea regimului pe o perioada cuprinsa intre 7 si 14 zile, ceea ce conduce, conform autorului dietei, la o scadere in greutate de pana la 9 kg.

Dieta este dedicata celor care doresc sa slabeasca intr-o perioada scurta de timp, cu mentiunea ca nu este adresata propriu-zis persoanelor supraponderale, acestea necesitand o dieta ce se intinde pe o perioada mai lunga de timp.

Se recomanda ca dieta sa fie urmata de un program de tratamente coprorale de trei saptamani,  menit sa mentina efectele dietei.

Avantaje:

Este foarte simpla;

Se obtin rezultate vizibile in timp scurt;

Pe termen scurt regimul este lipsit de riscuri, asigurand suficiente proteine, minerale si vitamine;

Senzatia de foame nu este o problema, deoarece in mare parte portiile incluse in cadrul meselor nu au o limita superioara.

Dezavantaje:

Dieta nu este recomandata persoanelor ce sufera de afectiuni cardio-vasculare;

Continutul de calorii al dietei este foarte redus, putand conduce la o lipsa generala de energie;

Absenta grasimilor si a produselor lactate poate determina un dezechilibru nutritional in cazult in care dieta este urmata in mod frecvent sau pe o perioada mai mare de 14 zile;

Pierderea in greutate nu se mentine daca, dupa terminarea dietei, se revine la obiceiurile alimentare obisnuite;

Dieta a fost criticata pentru nivelul carbohidratilor, considerat periculos de redus, precum si pentru absenta anumitor vitamine si minerale.

 

Reguli:

Alimentele indicate in cadrul dietei nu pot fi inlocuite cu altele;

Nu se consuma bauturi alcoolice;

Nu se urmeaza dieta pe o perioada mai mare de 14 zile;

Fara gustari intre mese, cu exceptia morcovilor si a telinei crude;

Din prepararea salatelor trebuie exclus uleiul. Se recomanda lamaie si otet;

Se consuma numai carne macra;

Se beau cel putin patru pahare cu apa zilnic;

Cafeaua si ceaiul trebuie baute fara zahar. Se pot folosi indulcitori artificiali;

Sunt permise bauturile dietetice;

Nu este necesar sa mancati tot ceea ce contine planul alimentar, dar nu pot fi facute inlocuiri sau adaugiri, cu cateva exceptii: condimente vegetale, sare, piper, lamaie, otet, sos Worcestershire, sos de soia, mustar, ketchup.

 

Plan de dieta:

Luni

MIC DEJUN: Cafea sau ceai cu îndulcitor artificial si ½ grepfrut

PRANZ :    Orice cantitate de carne macra de vita, pui sau peste + salata de rosii + cafea sau ceai

CINA:  Peste la gratar + salata de laptuci si rosii + grepfrut sau pepene galben

Marti

MIC DEJUN: Cafea sau ceai cu îndulcitor artificial si ½ grepfrut

PRANZ :  Orice cantitate de salata de fructe + cafea

CINA :  Hamburger (fara paine) + orice cantitate de legume gatite

Miercuri

MIC DEJUN: Cafea sau ceai cu îndulcitor artificial si ½ grepfrut

PRANZ :  Salata de ton + grepfrut sau pepene

CINA : 2 cotlete de porc (fara grasime) + salata de verdeturi + cafea

Joi

MIC DEJUN Cafea sau ceai cu îndulcitor artificial si ½ grepfrut

PRANZ     2 oua + branza de vaci + 85g dovlecel + o felie de paine prajita + cafea

CINA     Pui la gratar (cu sau fara piele) + spanac + cafea

Vineri

MIC DEJUN: Cafea sau ceai cu îndulcitor artificial si ½ grepfrut

PRANZ : Orice cantitate de parmezan + spanac + o felie de paine prajita

CINA: Peste la gratar + legume gatite sau salata de verdeturi + o felie de paine prajita

Sambata

MIC DEJUN: Cafea sau ceai cu îndulcitor artificial si ½ grepefrut

PRANZ: Orice cantitate de salata de fructe + o cafea

CINA :  Pui la gratar (cu sau fara piele) + salata de laptuci si rosii+ grepfrut sau pepene galben+ cafea

Duminica

MIC DEJUN:  Cafea sau ceai cu indulcitor artificial si ½ grepfrut

PRANZ :  Pui cald sau rece + salata de laptuci si rosii + grepfrut sau pepene galben + cafea

CINA: Carne macra de vita + salata amestecata (rosii, laptuci, verdeturi, morcovi, telina) + cafea

 

 


 

 

SOLICITA O SEDINTA GRATUITA*

daca nu ai mai fost clienta noastra

* sedinta se ofera gratuit la achizitionarea oricarui tip de abonament, altfel aceasta se va achita separat - vezi tarife